[صفحه اصلی ]   [Archive] [ English ]  
:: صفحه اصلي :: درباره نشريه :: آخرين شماره :: تمام شماره‌ها :: جستجو :: ثبت نام :: ارسال مقاله :: تماس با ما ::
بخش‌های اصلی
صفحه اصلی::
اطلاعات نشریه::
آرشیو مجله و مقالات::
برای نویسندگان::
برای داوران::
ثبت نام و اشتراک::
تماس با ما::
تسهیلات پایگاه::
بایگانی مقالات زیر چاپ::
مجوز رتبه علمی پژوهشی::
::
جستجو در پایگاه

جستجوی پیشرفته
..
دریافت اطلاعات پایگاه
نشانی پست الکترونیک خود را برای دریافت اطلاعات و اخبار پایگاه، در کادر زیر وارد کنید.
..
:: دوره 7، شماره 4 - ( زمستان 1402 ) ::
جلد 7 شماره 4 صفحات 617-608 برگشت به فهرست نسخه ها
الگوی نهادینه‌سازی شادی در دانشجویان علوم ورزشی مبتنی بر تئوری داده بنیاد
محسن وحدانی ، امیرحسین لباف
مدیریت ورزشی، گروه رفتارحرکتی و مدیریت ورزشی، دانشکده علوم ورزشی، دانشگاه اصفهان، اصفهان، ایران
چکیده:   (222 مشاهده)
زمینه و هدف: مطالعه حاضر با هدف ارائه الگوی نهادینه سازی شادی در دانشجویان علوم ورزشی مبتنی بر تئوری داده بنیاد بود.
روش: روش تحقیق از نظر هدف کاربردی و از نظر داده‌ها کیفی با استفاده از تئوری داده‌بنیاد (رویکرد سیستماتیک) بود. مشارکت‌کنندگان 10 نفر از استادان علوم تربیتی، روان‌شناسی، علوم ورزشی و 4 نفر از دانشجویان علوم ورزشی بودند. ابزار تحقیق مصاحبه‌های نیمه‌ساختاریافته بود. اعتبارسنجی با استفاده از رویکرد همسوسازی انجام شد. برای دستیابی به این منظور چند نوع همسوسازی شامل استفاده از چند منبع برای داده‌ها (وجود گروه‌های مختلف به‌عنوان مشارکت‌کننده)، و چند بررسی‌کننده (دو نفر) برای تأیید یافته‌های نوظهور انجام شد. روش تحلیل داده‌ها با استفاده از کدگذاری سه‌مرحله‌ای باز، محوری و انتخابی انجام شد. تمامی داده‌ها با استفاده از نرم‌افزار مکس کیودا  نسخه 2020 تحلیل و بررسی شد.
یافته‌ها: یافته‌های حاصل از تحقیق دربرگیرنده 6 مؤلفه انتخابی (شرایط علی، پدیده، زمینه، شرایط مداخله گر، راهبردها و پیامدها)، 30 کد محوری و 136 کد باز است.
نتیجه‌گیری: یافته‌ها نشان داد راهبردهای اساسی شاداب‌سازی شامل توسعه توانمندی‌های استادان (در محورهای مرتبط با تدریس و یادگیری، مدیریت کلاس، تعامل و ارتباط با دانشجویان و سنجش و ارزشیابی)، انعطاف‌پذیری و وجود عدالت در قوانین دانشگاه، تعامل و مشارکت دانشجویان در برنامه‌های دانشگاه و برگزاری بازدیدها، اردوها و رویدادهای مرتبط با واحدهای درسی بودند.
واژه‌های کلیدی: خوشحالی، دانشجویان، مطالعات ارزیابانه، نظریه مبنایی
متن کامل [PDF 549 kb]   (58 دریافت)    
نوع مطالعه: اصيل | موضوع مقاله: تخصصي
دریافت: 1402/11/30 | پذیرش: 1402/12/15 | انتشار الکترونیک پیش از انتشار نهایی: 1402/12/15 | انتشار: 1402/12/29
ارسال پیام به نویسنده مسئول

ارسال نظر درباره این مقاله
نام کاربری یا پست الکترونیک شما:

CAPTCHA


XML   English Abstract   Print


Download citation:
BibTeX | RIS | EndNote | Medlars | ProCite | Reference Manager | RefWorks
Send citation to:

Vahdani M, Labbaf A H. The Model of Institutionalization of Happiness in Sports Science Students Based on the Grounded Theory. Iran J Cult Health Promot 2024; 7 (4) :608-617
URL: http://ijhp.ir/article-1-881-fa.html

وحدانی محسن، لباف امیرحسین. الگوی نهادینه‌سازی شادی در دانشجویان علوم ورزشی مبتنی بر تئوری داده بنیاد. نشريه فرهنگ و ارتقاء سلامت. 1402; 7 (4) :608-617

URL: http://ijhp.ir/article-1-881-fa.html



بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
دوره 7، شماره 4 - ( زمستان 1402 ) برگشت به فهرست نسخه ها
نشريه فرهنگ و ارتقاء سلامت Iranian Journal of Culture and Health Promotion
بازنشر اطلاعات
Creative Commons License این مقاله تحت شرایط Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License قابل بازنشر است.
Persian site map - English site map - Created in 0.06 seconds with 38 queries by YEKTAWEB 4645